Wicemarszałek zapewnia: -Chcemy wyremontować W858 i wybudować obwodnice Biłgoraja i Tarnogrodu
2021-09-21 08:13:30

Podczas wizyty w Biłgoraju, wicemarszałek województwa lubelskiego Michał Mulawa, spotkał się z władzami samorządowymi - w ramach konsultacji nad Europejskim Funduszem Rozwoju Regionalnego - omówił kwestie infrastruktury drogowej, w tym remontu drogi 858 i budowy obwodnic Biłgoraja i Tarnogrodu.


Jak podkreślał, środki finansowe, które zostały wynegocjowane przez obecny Zarząd województwa lubelskiego w najbliższych latach będą przeznaczone także na ten element. Potrzeby takiej inwestycji istnieją szczególnie w powiecie biłgorajskim, gdzie dużo dróg wojewódzkich jest w kiepskim stanie, a stanowią one szkielet komunikacyjny. -Szkieletem komunikacyjnym w powiecie biłgorajskim są drogi wojewódzkie. Mamy tu tylko jedną drogę krajową nr 74, która przebiega przez Frampol. Pozostały kręgosłup komunikacyjny to drogi wojewódzkie czyli drogi podlegające pod Marszałka Województwa, które były źle traktowane przez ostatnie lata i teraz dzięki uzyskanym funduszom przyszła pora, aby to zmienić - mówił Wicemarszałek Województwa Lubelskiego Michał Mulawa.

Wśród inwestycji została wymieniona m. in. przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 858, na którą jest obecnie przygotowywana dokumentacja techniczna. Jest to droga łącząca powiat biłgorajski z powiatem zamojskim, ze Szczebrzeszynem oraz z drogą krajową Nr 74. Zarząd województwa lubelskiego ma w planach wykonać przebudowę tej drogi w najbliższej perspektywie programu, tj. do roku 2030.

michal_mulawa.JPG

Kolejnymi, dużymi wyzwaniami komunikacyjnymi i drogowymi na terenie powiatu biłgorajskiego to między innymi budowa dwóch obwodnic. Jednym z nich jest obwodnica Tarnogrodu, na którą aktualnie również jest przygotowywana dokumentacja. Drugim z wyzwań jest północna obwodnica Biłgoraja. Jest to bardzo ważna inwestycja, która po raz pierwszy pojawiła się w dokumentach strategicznych Lubelszczyzny. -Chcę tutaj jasno i wyraźnie powiedzieć: nigdy północna obwodnica Biłgoraja nie funkcjonowała w żadnych dokumentach, programach i strategiach. Po raz pierwszy obecny zarząd woj. Lubelskiego wpisał budowę tej obwodnicy do strategicznych planów rozwoju sieci drogowej. Będziemy również starali się pozyskać środki finansowe na ten cel, a jest to, według starych szacunków, kwota 250 mln zł. O tej inwestycji dużo się mówiło, ale nic nie robiło. My to zmieniliśmy i jest ona teraz w strategicznych planach zarządu województwa lubelskiego, wśród 9 obwodnic które w najbliższych latach chcielibyśmy budować - zapewniał wicemarszałek.

W nowym Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Lubelskiego nie zostały przewidziane dofinansowania przebudowy dróg lokalnych, tzn. dróg powiatowych i gminnych. Wynika to z potrzeb związanych z przebudową dróg wojewódzkich oraz z tym, że samorządy mają aktualnie więcej możliwości pozyskiwania środków rządowych na takie inwestycje, m. in. z Funduszu Dróg Samorządowych czy programów związanych z „Polskim Ładem”. -My te środki finansowe, które będziemy mieli w lubelskich w naszym nowym RPO, chcemy zainwestować głównie w drogi wojewódzkie, nie w drogi lokalne. Te drogi wojewódzkie potrzebne są, aby rozwijała się gospodarka, aby mieszkańcom żyło się bezpiecznie i aby rolnicy mogli spokojnie i bezpiecznie dojeżdżać do swoich pól i prowadzić swoją działalność - przekonywał.

Szacuje się, że na modernizację i przebudowę dróg wojewódzkich będzie przeznaczone około miliarda złotych.

/bilgoraj.com.pl/








http://lubelskieonline.pl/wiadomosci/printnews.php?id=27788