Kariera w Content Marketingu - od czego zacząć? Poznaj wskazówki ekspertów
2021-01-22 18:06:13

Content marketing to jeden z kluczowych obszarów nowoczesnego marketingu. Chciałbyś rozpocząć swoją karierę jako specjalista ds. treści? Oto kilka wskazówek na start!


Poznaj content marketing
Content marketing, albo inaczej - marketing treści, to strategia, która pozwala zgromadzić wokół marki grono lojalnych odbiorców, którzy z czasem mogą przekształcić się w klientów. Działania content marketingowe są ściśle powiązane z koncepcją inbound marketingu, w której to potencjalny klient ma odnaleźć firmę - a nie na odwrót. Treści są również istotnym elementem SEO, czyli optymalizacji i pozycjonowania witryn internetowych pod kątem wyszukiwarek. Content marketing może też przybierać postać promocji w mediach społecznościowych (social media marketing) lub reklamy wirusowej (viral marketing).

Jak więc widzisz, jest to obszar bardzo szeroki i zróżnicowany. Różnorodne są również formy marketingu treści, wśród których można wymienić np.:
- Blogi i artykuły,
- Poradniki, raporty, case studies,
- Materiały wideo, infografiki,
- Webinary, relacje live,
- Audiobooki i e-booki,
- Podcasty i vlogi,
- Reportaże, wywiady,
- Zdjęcia, memy…

… a lista ta jest o wiele dłuższa!

damian_zaleski_ryyr_k3ysqg_unsplash.jpg

Dobra wiadomość jest więc taka, że w content marketingu miejsce dla siebie znajdą osoby o bardzo różnych predyspozycjach i kompetencjach.
Naucz się tworzyć wartościowe treści

Skuteczny content to taki, który proponuje rozwiązanie problemu, z którym zmaga się konsument – Twój potencjalny klient. Będzie to więc np. poradnik prosto opisujący specjalistyczną kwestię, grafika przejrzyście prezentująca złożone dane czy zabawny filmik oferujący rozrywkę w chwili nudy. Tego rodzaju treści pomagają budować wizerunek eksperta, sprawiają, że odbiorca wraca w przyszłości po więcej informacji, a nawet poleca firmę innym.

Tworzone przez Ciebie treści powinny być zatem:
- Oryginalne, czyli nie pojawiające się w wielu miejscach,
- Poprawne - bez błędów językowych i merytorycznych,
- Przejrzyste, czyli podzielone nagłówkami, zawierające spisy czy tabele,
- Odpowiednio nasycone słowami kluczowymi.

Pamiętaj, że zdobycie doświadczenia zajmie trochę czasu, ale nie zniechęcaj się. W końcu to praktyka czyni mistrza!

Wiele ciekawych artykułów i praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak tworzyć angażujące treści i skutecznie wykorzystywać content w działaniach marketingowych znajdziesz na blogu firmy Adnext. Przekonaj się sam!






http://lubelskieonline.pl/wiadomosci/printnews.php?id=26480