Oszuści wyczyścili konto 20-latce. Policja apeluje o ostrożność!
2020-11-20 21:01:50

Pomysłowość i przebiegłość oszustów jest nieograniczona. Wczoraj do biłgorajskiej komendy zgłosiła się 20-letnia mieszkanka powiatu, która została oszukana "na pracownika banku". Oszuści tak poprowadzili rozmowę, że kobieta sama podała dane swojej karty. Tym sposobem straciła pieniądze z konta, a na jej dane próbowano wziąć szybką pożyczkę.


Jak ustalili policjanci, kobieta odebrała telefon od osoby, która przedstawiła się jako pracownik banku. Podczas rozmowy mężczyzna zapytał 20-latkę, czy dokonywała przelewów na pewne nazwisko. Kiedy ta zaprzeczyła, poinformował ją, że osoba ta jest oszustem, a bank poinformował już o tym fakcie policję. W związku z powyższym kobieta musi zablokować swoją kartę. -Następnie rozmówca „przekierował” ją do innego działu. Dalszą rozmowę prowadziła już inna „pracownica” banku, która podała fałszywy numer służbowy i przedstawiła się fikcyjnym nazwiskiem. Kobieta tak pokierowała rozmową, że 20-latka podała jej dane swojej karty. Następnie oszustka poinformowała 20-latkę, że jej karta została zablokowana, a kurier dostarczy jej nową oraz uprzedziła, że kontaktować się z nią będzie policja - informuje młodszy aspirant Joanna Klimek.

oszustwo.JPG

Po jakimś czasie 20-latka chciała zapłacić za zakupy, okazało się jednak, że jej konto zostało wyczyszczone, a ona straciła prawie ponad 1 500 złotych. Pieniądze z konta kobiety zostały przelane za granicę, a na jej dane próbowano wziąć szybką pożyczkę. Z kolei dzień wcześniej do policjantów zgłosiła się 39-latka która poinformowała, że ktoś włamał się na jej konto społecznościowe i bez jej wiedzy oraz zgody rozesłał do znajomych wiadomość z prośbą o pomoc w dokonaniu płatności kodem BLIK. Na wiadomość zareagowała znajoma 39-latki, która by pomóc koleżance przekazała kwotę ponad 1 500 zł.







http://lubelskieonline.pl/wiadomosci/printnews.php?id=26083