Popularna marka to większy kłopot?
2019-09-18 09:15:08

Do rankingów popularności poszczególnych marek samochodów można mieć mniejsze lub większe zastrzeżenia, ale jeden wniosek jest oczywisty: wśród samochodów nowych dominują Skody, a z aut używanych Polacy najchętniej kupują albo pojazdy grupy VAG, albo BMW. Co z tego wynika dla kupujących?Nierównowaga informacji.


Jeśli samochód sprzedaje osoba prywatna, to oczywiste, że wie o aucie więcej niż potencjalny nabywca. Można spytać, czy równie dużo wie właściciel komisu o każdym samochodzie na placu. Zapewne nie, ale warto zauważyć, że już nawet na poziomie orzecznictwa sądowego zakłada się nie bez pewnej racji, że przy zakupie samochodu z komisu, ekspertem motoryzacyjnym jest sprzedający, a nie nabywca. Praktyka też pokazuje, że handlarze często nie wiedzą wszystkiego, ale i tą wiedzą, którą mają dzielą się niechętnie. Ta nierównowaga informacji, w sytuacji, w której jedna ze stron transakcji wie o przedmiocie umowy dużo więcej niż druga, rodzi okazję do niemałych nadużyć. W przypadku najpopularniejszych marek używanych samochodów problem ten jest szczególnie palący.







http://lubelskieonline.pl/wiadomosci/printnews.php?id=23274